تبلیغات
وب سایت شخصی محسن قره خانی - مطالب فروردین 1396

فینتک (FinTech)

چهارشنبه 30 فروردین 1396 08:11 ب.ظنویسنده : محسن قره خانی

 

1) فینتک (FinTech) چیست؟ 

2) در عمل از کدام مدل CRM در این صنعت استفاده می شود ؟

3) عوامل موفقیت CRM در این صنعت چیست؟

5) برترین فینتک های جهان در سال 2016 کدام است؟

6) مزیت فینتک در مقایسه با روش سنتی چیست؟




برچسب ها: FinTech ، فینتک ، CRM ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 30 فروردین 1396 08:16 ب.ظ

 

استراتژی مشتری

پنجشنبه 17 فروردین 1396 12:49 ب.ظنویسنده : محسن قره خانی

 

استراتژی مشتری

 

1.   چرا مشتری انتظار دارد تغییرات بزرگ بصورت مداوم  اتفاق بیافتد؟

2. چه موقع سرمایه گذاری و وقت گذاشت برای مشتری معادل اتلاف منابع است؟

3.    مهمترین مانع استراتژی موفق مشتری چیست؟

4. Omni channel experience چیست؟ نمونه واقعی در دنیا و ایران
 


برچسب ها: crm ، استراتژی مشتری ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 17 فروردین 1396 01:32 ب.ظ

 

سواد مالی

چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:22 ب.ظنویسنده : محسن قره خانی

 

سواد مالی

قابلیت درک نحوه کارکرد پول در دنیای واقعی است.

سواد مالی یعنی چقدر پول بدست آوریم. چطور آن را خلق کنیم. چطور مدیریت کنیم چطور آن را سرمایه­گذاری کنیم و اینکه چطور در امور خیریه و برای کمک به دیگران آن را مصرف کنیم.

به طور خاص سواد مالی بر مجموعه مهارت­ها و دانشی دلالت دارد که به افراد اجازه می­دهد تا در مورد منابع مالی خود تصمیمات آگاهانه و اثر بخش اتخاذ کنند. در اکثر جوامع پیشرفته صنعتی، تمرکز فزاینده­ای بر سواد مالی از دوران کودکی و جوانی می­شود. داشتن سواد مالی در شرایط فعلی اقتصادی جهان جزء ضروریات است و آموزش آن به فرزندان مان به آنها کمک می­کند آینده­ای بهتر را برای خود و نسل­های بعدی رقم بزنند. امور مالی شخصی یکی از جذاب­ترین حوزه­های مالی است که دوره­ها، کتاب­ها و مدارک حرفه­ای مفیدی برای آن تدوین شده است لیکن متاسفانه در ایران محتوی آموزشی موجود در این زمینه پاسخگوی این نیاز مهم افراد و خانواده­ها نیست. نیاز مالی و پس­انداز و سرمایه­گذاری افراد در مراحل مختلف زندگی­ شامل کودکی، جوانی، تاهل و بازنشستگی با هم به شدت فرق می­کند و به طور قطع می­توان گفت فرمول بهینه یکسانی برای همه وجود ندارد.

یکایک افراد جامعه باید قادر باشند درآمد تولید کنند، آن را به نحو بهینه و صرفه جویانه مصرف کنند و برای آینده پس­انداز و سرمایه­گذاری کنند. همه افراد جامعه به ترکیبی از گزینه­های سرمایه­گذاری، پس­انداز، مسکن، بیمه عمر، سهام و راه­اندازی کسب و کار شخصی نیاز دارند. مدیریت امور مالی شخصی یکی از مسائل مهم زندگی همه است که قطعا بدون برنامه­ریزی و شناخت اولیه مفاهیم مالی ممکن نیست.


آخرین ویرایش: - -

 

برنامه­ ریزی شغلی

چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:21 ب.ظنویسنده : محسن قره خانی

 

سطح بیکاری حتی در کشورهای پیشرفته جهان رو به افزایش است. این مسئله می­تواند به دلیل رشد اقتصادی کند باشد. در نتیجه بسیاری از افراد تحصیل کرده و جویای کار نمی­توانند فرصت کاری مناسبی بیابند و حتی برخی از افراد شغل خود را از دست می­دهند. شغل بخش مهمی از زندگی افراد است. شغل آن کاری است که انسان در طول عمر خود انجام می­دهد تا استعدادهای فردی، تحصیلات و آموزش­های خود را به کار گیرد. همه ساله تعداد زیادی افراد جدید وارد بازار کار می­شوند، و تعداد شغل خود را از تغییر می­دهند و ارتقا می­یابند.

برای رقابت در این بازار برنامه­ریزی شغلی ضرورتی قطعی است. تغییر شغل بصورت مکرر ممکن است زمانی که دانشجو باشید اشکالی نداشته باشد ممکن است ابتدی کار دستمزد کمی بگیرید ولی آنچه باید رویش تمرکز کنید وظیفه و شغل موقت نیست بلکه مسیر حرفه ای است. مسیر پیشرفت شغل ممکن است تعدادی از وظایف مرتبط را در بگیرد. شما می­توانید با برنامه­ریزی شغلی بخش زیادی از آینده مالی خود را کنترل کنید. با گذشت سالها در شغلی که خودتان انتخاب کرده­اید، نه تنها شغلی و وظیفه­ای راضی کننده دارید، بلکه می­توانید سطح زندگی خود را ارتقا دهید. شغلی به معنی پایگاه درآمد، مزایا تجارب تحصیل بیشتر، فرصت­های پیشرفت و اطمینان از آینده مالی مطمئن است. به شغل بعنوان موضوعی با اهمیت و اولویت ویژه نگاه کنید. به عنوان پروژه ای که خودتان باید انجام دهید. و به جایی که قرار است برسید کنترل کافی داشته باشید.

گام­های اصلی برنامه­ریزی موفقیت شغلی

برنامه­ریزی شغلی می­تواند به شما در شناسایی مسیر شغلی کمک کند که توانایی­ها و علایق­تان را با وظایف مورد انتظار همسو می­کند و شمارا در سبک زندگی مورد علاقه­ خودتان پشتیبانی می­کند. هنگامی که به دنبال موقعیت­های شغلی می­گردید، قطعاً به درآمد توجه می­کنید. اما باید فرصت­های آموزش مستمر، رشد فردی و پیشرفت و ارتقای شغلی را نیز در ظر بگیرید. شغل مناسب به شما این فرصت را می­دهد که قابلیت­های خود را در وظایفی که راضی­کننده هستند نشان دهید و در عین حال تعادل بین کار و زندگی شخصی بوجود آورید. در شرایط اقتصادی نامساعد شاید مجبور باشید انتظارات خود را تعدیل کنید. شاید هیچیک از فرصت­های شغلی آن چیز مورد انتظار شما نباشد. باید درک کنید که بقیه زندگی شما با اولین شغل مشخص نمی­شود. هیچ مهم نیست چه شغلی باشد. در هر صورت به آن بعنون فرصتی نگاه کنید که خود را بیابید و وظایف خواسته شده را به نحو احسن انجام دهید. با این کار خود را بهتر می­شناسید. از این اطلاعات برای برنامه­ریزی آینده استفاده کنید. برنامه­ریزی شغلی و برنامه­ریزی مالی به هم مربوط­اند. بدون شغلی که درآمد کافی داشته باشد، به هیچ عنوان نمی­توانید در برنامه­ریزی مسائل مالی زندگی توفیق چندانی داشته باشید. در برنامه­ریزی شغلی گام­های زیر ضروری است:

1)     آماده تغییر اهداف و برنامه­های شغلی باشید.

2)     کارفرمای مورد علاقه خود را مشخص کنید.

3)     از شبکه­سازی بهره کافی را ببرید.

4)     خودتان را با روندهای اشتغال آینده همسو کنید.

5)     به موازنه هزینه، مزایا و سبک زندگی توجه کنید.

6)      ارزش­های خود را شناسایی کنید.

7)     مهارت­ها، تجارب و تحصیلات خود را بررسی کنید.

8)     علایق خود را مشخص کنید.

9)     برنامه و اهداف شغلی خود را ایجاد کنید.


آخرین ویرایش: چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:22 ب.ظ

 

بازاریابی جودویی

چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:21 ب.ظنویسنده : محسن قره خانی

 

معرفی کتاب

بازاریابی جودویی

کسب و کار خود را با استفاده از ذهن بسازید نه با بودجه

نویسنده:

جان بانز و ریچارد ریچاردسن

جیگارو کانو خالق جودو در سال 1882 است.

"جو" به معنی انعطاف­پذیر و "دو" به معنی راه است.

جودو درباره بکارگیری انرژی ذهنی و فیزیکی به جای یروی بی­رحم و بی­خرد است. "بازاریابی جودویی" کتابی کوتاه است که برای افرادی نگارش شده که می­خواهند برند و کسب و کار خود را بسازند ولی بودجه زیادی ندارند. این همان موقعیتی است بود که ما خودمان در سال 1888 در هنگام تاسیس رستوران داشتیم. این باعث شد به فکر بازاریابی جودویی بیافتیم. در جودو شما از نیرو و دارایی­های رقیب به نفع خودتان استفاده می­کنیدو در جودو ذهن شما مهم­تر از اندازه­تان است. در جودو هر کسی می­تواند کمربند مشکی بگیرد فقط باید به اندازه کافی سریع باشد. تعادل خود را حفظ کند و آموزش­های سخت را دیده باشد. ما دانشگاهی نیستیم. قول می­دهیم حتی یکبار هم از واژه­های قلمبه سلمبه مانند پارادایم استفاده نکنیم. این کتاب یک رساله علمی دیگر نیست. این کتاب چارچوبی مفید برای استراتژی بازاریابی برای شرکت­ها و افراد با بودجه کم ارائه می­دهد. از همه مهم­تر این کتاب شامل تجربه­های واقعی است که در آنها بازاریابی جودویی تکامل یافته است.

بنابراین در تاتامی (تشک جودو) به ما بپیوندید. جودوگی­تان را (لباس­های جودو) به تن کنید. و یاد بگیرید که چطور از ذهن به جای بودجه استفاده کنید.

 


برچسب ها: judo ، بازاریابی ، کتاب ،
آخرین ویرایش: - -